Dela
Kontakt

Synpunkter och klagomål

Om du har svårigheter i skolan är den snabbaste vägen till lösning oftast att ta kontakt med skolan direkt. Så här gör du för att lämna synpunkter och klagomål.

  1. Prata med läraren först.
  2. Om du inte får hjälp av läraren bör du prata med skolans rektor som har det övergripande ansvaret för skolan.

Allmänna klagomål och synpunkter

Om du vill lämna synpunkter eller klagomål som rör skolansverksamhet använder du e-tjänsten Synpunkt Vetlanda.

Synpunkt Vetlanda Länk till annan webbplats.

Klagomål som rör enskild elev

Om du vill klaga på något som rör dig själv som elev ska du i första hand vända dig till berörd personal eller rektor.

Om du har framfört dina klagomål utan att problemet åtgärdats kan du använda vår e-tjänst för att lämna klagomål.

Klagomål barnomsorg, skola, fritidshem Länk till annan webbplats.

Anmälan till Skolinspektionen

Alla har rätt att göra en anmälan till Skolinspektionen. Länk till annan webbplats., Barn- och elevombude. Länk till annan webbplats. och Diskrimineringsombudsmannen. Länk till annan webbplats.. På deras hemsidor kan du läsa mer om vad du kan anmäla och vad du bör tänka på innan du gör en anmälan. Om Skolinspektionen blir kontaktad utan att du först har pratat med rektor, skickar de tillbaka ärendet till kommunen.

Kontakt

Ola Ugarph

Verksamhetschef/Rektor
Telefon: 0383-965 70
ola.ugarph@vetlanda.se

JennyMee Le Hir

Rektor
Telefon: 0383-976 15
jennymee.lehir@vetlanda.se